Od razu chcę zaznaczyć, że wcale nie jestem przeciwko włoskim Bburago ani tym bardziej nie faworyzuje chińskich.

Obiektywnie porównam identyczne modele i sprawdzę jakimi detalami się różnią.

Na początek litera B jak BMW.

 

Mamy tutaj dwa modele niemieckiego producenta samochodów, które to były produkowane jeszcze przez Włochów i dalej są wytwarzane przez Chiny.

 

BMW M roadster:

– przód – srebrna obwódka na „nerce” – punkt dla made in China (dalej Ch)

– bok -symbol M na drzwiach przy bocznym grillu – punkt dla Ch

– tył – logo BMW – punkt dla Ch

– namalowane światła – punkt dla Ch

– koła – włoskie tradycyjne pięcioramienne, chińskie inne bo trójramienne – bez punktów 🙂

– wnętrze – i tu OGROMNY PLUS a nawet DWA dla made in Italy – niestety tutaj Chińczycy mocno sprofanowali tapicerkę, upraszczając ją do jednego, czarnego koloru 🙁

Wynik 2:4 dla państwa Środka

BMW Z8:

– przód – namalowane kierunkowskazy – punkt dla Ch

– namalowane halogeny – punkt dla Ch

– bok -pomalowany na srebrno boczny grill – punkt dla Ch (wiem, że tutaj mogą być wątpliwości, bo w końcu
na srebrnym modelu nie było by sensu zaznaczać takiego detalu)

– tył – brak różnic (brawo dla Chin za wierne trzymanie się włoskiego pierwowzoru 😉

– koła – oba wzory OK 😉 – w przyszłości chyba wykluczę ten punkt przy porównaniach…

– wnętrze – i tu znowu dwa punkty dla Włoch – podobnie jak przy M roadster Chińczycy uprościli do jednego, czarnego koloru. Ehhh…

Wynik 2:3 dla made in China

Ważnym detalem są widoczne na włoskich modelach miejsca odlewów 🙁

Negatywnie wpływa to wygląd całego modelu tym bardziej, że w niektórych modelach takie „pięta” są z przodu i z tyłu nadwozia 🙁

Ten post ma 2 komentarzy

  1. Jednakże nie masz wrażenia że światła tylne w bmw z3m są delikatnie mówiąc nieco kreskówkowe/komiksowe?

  2. Niestety mam takie wrażenie, a opis jako by były kreskówkowe pasuje tutaj najlepiej.

Dodaj komentarz

Close Menu