Mercedes postanowił posiadać w swojej ofercie nieco mniejszy roadster od modelu SL i w 1996 roku wyprodukował SLK (R170).
Nazwa SLK to skrót od niemieckich słów: Sportlich, Leicht, Kurz, co po polsku znaczy: sportowy, lekki, krótki.
Jego „ojcem” był uznany projektant Bruno Sacco. Ten sam, spod którego ręki wyszły m.in. nieśmiertelne W124 i W140.
Pierwsza generacja SLK produkowana była od 1996 roku.
Po czterech latach doczekała się liftingu, a po kolejnych czterech, zastąpił ją model R171.
SLK to dwumiejscowe coupe/cabriolet zapewnia dużo frajdy 🙂
Tylny napęd oraz odpowiedni zapas mocy sprawia, że jazda nim jest niezwykle ekscytująca!
Zarówno z zamkniętym dachem jak i otwartym!
Oczywiście niezapomniane chwile daje jazda w tym drugim wariancie 🙂
Mówię to oczywiście na podstawie swoich doświadczeń z moim SLK 🙂
Mój SLK 200 Kompressor pochodzi z 2000 roku i jest tzw. poliftem, czyli po lekkiej modernizacji i odświeżeniu.
Ma 163 kM co mi w zupełności wystarcza.
Model Mercedesa SLK w wersji R170 wyprodukowała tylko niemiecka firma HERPA.
O tyle fajnie jest zrobiony, że można ściągnąć mu dach, a potem z powrotem go nałożyć 🙂
Pierwszy egzemplarz jaki udało mi się zdobyć był żółty.
Mercedes SLK 230 (R170, yellow)
rok budowy: 1996
producent: HERPA
Ocena: 9/10
i jako roadster:
Hmmm, nie powiem, że jest to mój ulubiony kolor ale i tak cały czas szukałem w czarnym nadwoziu, który przypominał mi mój samochód.
W końcu udało mi się taki znaleźć 🙂
Mercedes SLK 230 kompressor (R170, black)
rok budowy: 1996
producent: HERPA
Ocena: 9/10
i podobnie jak u żółtego, czarny bez dachu:
eM
9 Lut 2020Hej James.
Jestem pod ogromnym wrażeniem.
Masz piękny samochód, a wnętrze rewelacja.
I w takim mega kolorze.
Zazdroszczę!
Pozdrawiam
James
10 Lut 2020Dziękuję, w tym roku czeka mnie przy nim sporo pracy.
Pozdrawiam