Mercedes SLK R170

Mercedes postanowił posiadać w swojej ofercie nieco mniejszy roadster od modelu SL i w 1996 roku wyprodukował SLK (R170).

Nazwa SLK to skrót od niemieckich słów: Sportlich, Leicht, Kurz, co po polsku znaczy: sportowy, lekki, krótki.

Jego „ojcem” był uznany projektant Bruno Sacco. Ten sam, spod którego ręki wyszły m.in. nieśmiertelne W124 i W140.

Pierwsza generacja SLK produkowana była od 1996 roku.

Po czterech latach doczekała się liftingu, a po kolejnych czterech, zastąpił ją model R171.

SLK to dwumiejscowe coupe/cabriolet zapewnia dużo frajdy 🙂

Tylny napęd oraz odpowiedni zapas mocy sprawia, że jazda nim jest niezwykle ekscytująca!

Zarówno z zamkniętym dachem jak i otwartym!

Oczywiście niezapomniane chwile daje jazda w tym drugim wariancie 🙂

Mówię to oczywiście na podstawie swoich doświadczeń z moim SLK 🙂

Mój SLK 200 Kompressor pochodzi z 2000 roku i jest tzw. poliftem, czyli po lekkiej modernizacji i odświeżeniu.

Ma 163 kM co mi w zupełności wystarcza.

Model Mercedesa SLK w wersji R170 wyprodukowała tylko niemiecka firma HERPA.

O tyle fajnie jest zrobiony, że można ściągnąć mu dach, a potem z powrotem go nałożyć 🙂

Pierwszy egzemplarz jaki udało mi się zdobyć był żółty.


Mercedes SLK 230
(R170, yellow)

rok budowy: 1996

producent: HERPA

Ocena: 9/10

i jako roadster:

 

Hmmm, nie powiem, że jest to mój ulubiony kolor ale i tak cały czas szukałem w czarnym nadwoziu, który przypominał mi mój samochód.

W końcu udało mi się taki znaleźć 🙂

 

Mercedes SLK 230 kompressor (R170, black)

rok budowy: 1996

producent: HERPA

Ocena: 9/10

i podobnie jak u żółtego, czarny bez dachu:

 

Ten post ma 2 komentarzy

  1. Hej James.
    Jestem pod ogromnym wrażeniem.
    Masz piękny samochód, a wnętrze rewelacja.
    I w takim mega kolorze.
    Zazdroszczę!
    Pozdrawiam

    1. Dziękuję, w tym roku czeka mnie przy nim sporo pracy.
      Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Close Menu